Casussen leiderschap

**Vraag 9** Je gaat nu de verschillende soorten situationeel leiderschap inoefenen aan de hand van 3 casussen.

Je kiest twee casussen uit die je wil oplossen. ER MOETEN DUS MAAR 2 VAN DE 3 TABELLEN INGEVULD ZIJN. 

Casus 1

Het is september. De leerlingen van klas 2D EM zijn nog wat onwennig, maar wel gemotiveerd en nieuwsgierig. Er heerst een goede sfeer in de klas. De leerlingen hebben gekozen voor de optie 'elektromechanica'. Na een reeks kennismakingsopdrachten wil Mr Van Bergen, leraar Mechanica, aan het echte werk beginnen en met de leerlingen verkennen waarover dit vak gaat.  

Casus 2

James is een leerling die uit Engeland komt, maar nog maar net in BelgiĆ« is komen wonen. Hij volgt een cursus Nederlands en kan de taal al voor het grotendeels verstaan. Praten doet hij wel nog in het Engels. Hij volgt dus les op een Nederlandstalige school en krijgt ook al zijn vakken in het Nederlands. Mevr. Peeters, leerkracht wiskunde merkt dat hij zeer sterk is in wiskunde. Zijn Nederlands is daarnetegen nog erg zwak, daardoor twijfelt hij vaak of hij alles wel goed begrepen heeft. Hij is nieuw in de klas en voelt zich nog niet op zijn gemak. 

Casus 3

De leerlingen van 2E EM moeten motoren en pompen van een auto uit elkaar halen en de onderdelen schetsen. Ze worden door Mr. Janssens in groepen van 4 verdeeld. De resultaten van deze opdracht tellen mee voor het rapport. Al snel merkt de leerkracht dat het niet goed gaat in de groep van Ben en Jarne, twee clasclownen, Fien en Lotte. Ze weten niet echt hoe ze aan de opdracht moeten beginnen. Door een meningsverschil ontstaat er een conflict. Lotte en Fien zien het niet meer zitten en willen van groep veranderen. 

Module: Werken in team 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin